Learning (belajar)

Learning

Learning is a relatively permanent change in behavior or potential behavior as a result of experience or training is strengthened.
Learning is the result of the interaction between stimulus and response. A person is considered to have learned something if he can show changes in behavior. According to this theory in learning what is important is that the form of input stimulus and output in the form of response.
Stimulus is whatever the teacher to the learner, whereas the response or reaction in the form of student responses to the stimulus provided by the teacher. Processes that occur between stimulus and response is not important to note because it can not be observed and can not be measured, which can be observed is the stimulus and response, and therefore what is given by the teacher (stimulus) and what is received by the students (response) should be observed and measured.

ُExplanation of Definition

Changes due to learning can occur in various forms of behavior, from the cognitive, affective, and / or psychomotor. Not limited to the addition of knowledge alone.
The nature of the change is relatively permanent, will not return to its original state. Does not apply to changes caused by momentary circumstances, such as changes due to fatigue, illness, drunkenness, and so on.
Amendments do not have to directly follow the learning experience. Changes that occur immediately are generally not in the form of behavior, but mainly only in the person's potential to behave.
The changes are the result of an experience or training. Unlike the change immediately due to reflex or instinctive behavior.
Changes will be more apt to occur when accompanied by a reinforcement, a reward is received - reward or punishment - as a consequence of a change in behavior.
sense of pride in ourselves because to understand and will understand what is learned.

التعليم

التعلم هو تغير دائم نسبيا في السلوك أو السلوك المحتملة نتيجة للخبرة أو تعزيز التدريب.
التعلم هو نتيجة للتفاعل بين الحافز والاستجابة لها. ويعتبر الشخص قد تعلمت شيئا إذا كان يمكن أن تظهر تغيرات في السلوك. وفقا لهذه النظرية في تعلم ما هو مهم هو أن شكل حافزا المدخلات والمخرجات في شكل الاستجابة.
التحفيز مهما كان المعلم إلى المتعلم، في حين أن الاستجابة أو رد الفعل في شكل استجابات الطالب على التحفيز التي يقدمها المدرس. وينبغي أن العمليات التي تحدث بين الحافز والاستجابة ليس من المهم أن نلاحظ أنه لا يمكن ملاحظتها ولا يمكن قياسه، والتي يمكن ملاحظتها هي الحافز والاستجابة لها ، وبالتالي ما يعطى من قبل المعلم (الحوافز) وبين ما حصل من قبل الطلاب (الاستجابة) يكون ولاحظ وقياسها.

شرح لتعريف

يمكن أن التغيرات الناجمة عن التعلم تحدث في أشكال مختلفة من السلوك ، من، العاطفي المعرفي، و / أو النفسي. لا تقتصر على إضافة للمعرفة وحدها.
طبيعة التغيير دائم نسبيا، وسوف لن يعود الى حالته الأصلية. لا ينطبق على التغيرات التي تحدثها ظروف مؤقتة ، مثل التغيرات بسبب التعب والمرض، والسكر ، وهلم جرا.
التعديلات لم يكن لديك لمتابعة مباشرة لتجربة التعلم. التغيرات التي تحدث على الفور عموما وليس في شكل من أشكال السلوك، ولكن أساسا إلا في إمكانات الشخص لتتصرف.
التغييرات هي نتيجة للخبرة أو التدريب. خلافا للتغيير بسبب السلوك المنعكس على الفور أو غريزية.
وسوف تكون أكثر عرضة التغييرات تحدث عندما يرافقه التعزيز ، وحصل على مكافأة -- الثواب أو العقاب -- نتيجة لتغير في السلوك.
الشعور بالفخر في أنفسنا لأن لفهم وتفهم ما سوف يتم تعلمه.

Belajar

Belajar adalah perubahan yang relatif permanen dalam perilaku atau potensi perilaku sebagai hasil dari pengalaman atau latihan yang diperkuat.
Belajar merupakan akibat adanya interaksi antara stimulus dan respon. Seseorang dianggap telah belajar sesuatu jika dia dapat menunjukkan perubahan perilakunya. Menurut teori ini dalam belajar yang penting adalah input yang berupa stimulus dan output yang berupa respon.
Stimulus adalah apa saja yang diberikan guru kepada pelajar, sedangkan respon berupa reaksi atau tanggapan pelajar terhadap stimulus yang diberikan oleh guru tersebut. Proses yang terjadi antara stimulus dan respon tidak penting untuk diperhatikan karena tidak dapat diamati dan tidak dapat diukur, yang dapat diamati adalah stimulus dan respon, oleh karena itu apa yang diberikan oleh guru (stimulus) dan apa yang diterima oleh pelajar (respon) harus dapat diamati dan diukur.

Penjelasan Definisi

Perubahan akibat belajar dapat terjadi dalam berbagai bentuk perilaku, dari ranah kognitif, afektif, dan/atau psikomotor. Tidak terbatas hanya penambahan pengetahuan saja.
Sifat perubahannya relatif permanen, tidak akan kembali kepada keadaan semula. Tidak bisa diterapkan pada perubahan akibat situasi sesaat, seperti perubahan akibat kelelahan, sakit, mabuk, dan sebagainya.
Perubahannya tidak harus langsung mengikuti pengalaman belajar. Perubahan yang segera terjadi umumnya tidak dalam bentuk perilaku, tapi terutama hanya dalam potensi seseorang untuk berperilaku.
Perubahan terjadi akibat adanya suatu pengalaman atau latihan. Berbeda dengan perubahan serta-merta akibat refleks atau perilaku yang bersifat naluriah.
Perubahan akan lebih mudah terjadi bila disertai adanya penguat, berupa ganjaran yang diterima - hadiah atau hukuman - sebagai konsekuensi adanya perubahan perilaku tersebut.
perasaan bangga dalam diri karna dapat mengerti dan paham akan apa yang di pelajari.